Regulamin
| Przyjmowanie i realizacja zamówień
| Sposoby płatności
| Dostawa
| Program partnerski dla firm
| FAQ
REGULAMIN WSPÓŁPRACY
Regulamin współpracy
§1 Warunki ogólne.
- Internetowy System Obsługi Klienta i-Conart, zwany dalej i-Conart, jest prowadzony przez firmę KONAR SC z siedzibą w Warszawie przy ul.Broniewskiego 44: kod 01-771, zwaną dalej KONAR SC. Poniższy dokument stanowi formę umowy pomiędzy KONAR SC a Klientem korzystającym z i-Conart. Postanowienia poniższego regulaminu dotyczą również wszystkich klientów zamawiających usługi poligraficzne w KONAR SC bez użycia systemu i-Conart.
- Zamówienia w i-Conart mogą składać Klienci, którzy:
a) Posiadają dostęp do internetu, poddali się procedurze rejestracyjnej oraz otrzymali swoje indywidualne hasło dostępu oraz numer identyfikacyjny.
b) Zapoznali się z treścią niniejszego regulaminu i go akceptują. - Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za wady prawne wynikające z treści i formy dostarczonych do druku prac i wzorców, w tym za naruszenie praw autorskich i innych praw osób trzecich.
- KONAR SC zobowiązuje się nie udostępniać danych teleadresowych swoich Klientów osobom trzecim. Dane te są wykorzystywane jedynie w celu właściwego rozliczenia zleceń, dostarczenia ich pod właściwy adres, kontaktów niezbędnych przy realizacji zleceń oraz informowania kontrahentów o istotnych zmianach w ofercie oraz działań marketingowych, w myśl Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133, poz. 883, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 50, poz. 580 i Nr 116, poz. 1216 oraz z 2001 r. Nr 42, poz. 474), tekst ujednolicony na podst. ustawy z dnia 25 sierpnia 2001 r. o zmianie ustawy o ochronie danych osobowych Dz.U. z 2001 r. Nr 100, poz. 1087.
Klient akceptując Regulamin wyraża zgodę na otrzymywanie informacji pocztą elektroniczną, w myśl Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144 z 2002 r., poz. 1204) - W chwili wysłania przez Klienta zamówienia powstaje automatycznie zobowiązanie finansowe z tytułu jego zrealizowania przez KONAR SC, które zostanie zapłacone gotówką kurierowi przy dostawie, kartą płatniczą lub przelewem w przypadku firm, które uzyskały w KONAR SC płatność przelewem.
§2. Ceny
- Ceny opublikowane w cenniku i-Conart są cenami brutto zawierają podatek VAT w wysokości 23%.
- Klienci, którzy udokumentują, że działalność usługowa w zakresie usług pogrzebowych stanowi przeważającą działalność firmy według PKD 2007 oraz odsprzedają zakupione w KONAR SC produkty lub usługi klientom końcowym otrzymają status dealera i ceny dealerskie. KONAR SC zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w cenniku bez uprzedzania Klientów.
§3. Realizacja zamówień
- Zamówienie złożone w i-Conart składa się z jednego zlecenia na poszczególne pozycje z Oferty i-Conart i dotyczy jednego nazwiska.
- Rejestracja i przenoszenie zleceń bez użycia systemu i-Conart wykonywane są wyłącznie przez pracowników Biura Obsługi Klienta w godzinach od 8:00 do 16:00.
- Pliki komputerowe niezbędne do realizacji zlecenia należy przygotowywać zgodnie ze specyfikacją techniczną podaną w ofercie i zaleceniami "Jak przygotować pracę", dotyczącymi danej pozycji oferty.
- Zlecenia zawierające pliki uszkodzone, czyli nieotwierające się, niedające się zaimportować, zapisane w nieobsługiwanym formacie lub zawirusowane są usuwane, a KONAR SC informuje Klienta o tym fakcie w formie e-maila niezwłocznie po wykryciu jednak nie później niż data realizacji zamówienia.
- KONAR SC pobiera dodatkową opłatę za przygotowanie (bez ingerencji w zawartość pliku) w przypadku, gdy do zamówień zostaną dołączone pliki w innym niż zalecany w "Jak przygotować" formacie.
- Zlecenia składane lub przenoszone za pośrednictwem systemu i-Conart, przygotowane zgodnie z zaleceniami "Jak przygotować" nie są obłożone żadną, dodatkową opłatą.
§4. Terminy realizacji i warunki dostaw zamówień
- Przez termin realizacji rozumiemy maksymalny czas potrzebny na wykonanie zamówienia przez drukarnię. Wysyłka następuje w następnym dniu roboczym. (Np. termin realizacji 3 dni robocze -> wysyłka w 4 dniu roboczym.)
- Terminy realizacji zamówień podawane są w dniach roboczych. Przez dzień roboczy rozumie się każdy dzień za wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz innych dni wolnych od pracy. Dla zamówień złożonych do godz. 16.00 okres realizacji liczy się w pełnych dniach roboczych od chwili złożenia zamówienia, w pozostałych przypadkach od godz. 8.00 następnego dnia roboczego.
- Dla zamówień złożonych z więcej niż jednego zlecenia (pracy do wykonania), termin realizacji zamówienia jest określony przez zlecenie o najdłuższym terminie realizacji.
- Maksymalny termin realizacji zamówienia jest kalkulowany automatycznie w trakcie wypełniania formularza zamówienia. Zamówienie jest gotowe do odbioru w siedzibie Conart lub wysyłki kurierem w terminie określonym w podsumowaniu zamówienia oraz w e-mailu z potwierdzeniem rejestracji zamówienia.
- Terminy realizacji zamówień lub jednego ze zleceń występujących w zamówieniu mogą być niedotrzymane ze strony KONAR SC w przypadku wystąpienia siły wyższej (np. awaria). W takim jednak przypadku Klient jest o tym fakcie informowany najpóźniej w dniu maksymalnego terminu realizacji.
- Maksymalny termin dostawy na adres podany przez Klienta jest sumą terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostarczenia przesyłki przez kuriera. Czas dostarczenia przesyłki wynosi zazwyczaj 1, maksymalnie 2 dni. Za terminowość dostaw odpowiada firma kurierska realizująca przesyłkę.
- Rzeczywisty termin realizacji zlecenia zwykle jest krótszy od terminu deklarowanego w podsumowaniu zamówienia. W takim przypadku Klient jest o tym fakcie informowany e-mailem, w dniu wysyłki towaru lub jego gotowości do odbioru w siedzibie KONAR SC.
- W wypadku zrealizowania dwóch lub więcej zamówień w tym samym terminie (pochodzących od tego samego Klienta, z tym samym adresem wysyłkowym) KONAR SC może podjąć decyzję o zapakowaniu ich do jednej przesyłki w celu ograniczenia kosztów dostawy.
§5. Zlecenia expresowe.
- Wybrana oferta jest dostępna w trybie "ekspres".
- Tryb "expres" dostępny jest tylko i wyłącznie wtedy, gdy maszyny potrzebne do realizacji danej usługi mają wolne moce produkcyjne, nie są serwisowane ani uszkodzone.
- Praca w trybie "expres" jest realizowana tak szybko jak tylko to możliwe.
- W przypadku niemożności zrealizowania zlecenia ekspresowego w terminie, klient zostanie powiadomiony o tym fakcie tak szybko jak to możliwe.
§6. Odpowiedzialność za jakość
- Prace w formie pliku elektronicznego drukowane są w postaci, w jakiej zostały dostarczone przez klienta. Conart nie sprawdza, nie wprowadza poprawek i modyfikacji do dostarczonych plików.
- Conart nie odpowiada za wszelkie rozbieżności pomiędzy oczekiwaniami klienta a faktycznym wydrukiem, o ile przed realizacją zlecenia nie został dostarczony zaakceptowany przez klienta i opatrzony pieczęcią Conart oraz datą wykonania, wzorzec/odbitka próbna wykonana na maszynie, oprogramowaniu oraz mediach przy użyciu których, ma zostać wykonany właściwy nakład. Odbitki próbne oraz ewentualne, zlecone na ich podstawie nakłady wykonywane i wyceniane są wyłącznie jako pełne arkusze drukarskie.
§7. Postępowanie z wyrobem będącym własnością Klienta
- Plik dostarczony do KONAR SC drogą internetową spółka zobowiązuje się do skasowania po upływie dwóch tygodni od daty odbioru lub wysyłki pracy.
- Nośniki elektroniczne, na których dostarczane są prace nie są odsyłane do klienta. Istnieje możliwość odbioru osobistego. Po upływie dwóch tygodni od realizacji zlecenia nośnik wraz z zawartością jest niszczony.
- Własność intelektualna klienta zawarta w jego plikach przesłanych internetem do KONAR SC jest chroniona przed dostępem osób trzecich tylko w przypadku, jeśli pliki zostały przesłane na indywidualne konto FTP (tworzone w trakcie rejestracji klienta i dostępne tylko po podaniu indywidualnego hasła i loginu). Ochronie takiej nie podlega ogólnodostępne konto FTP.
§8. Płatności
- Podstawową formą płatności za usługi i produkty zamawiane w i-Conart jest płatność gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki.
- Klienci którzy nie przesłali upoważnienia do wystawienia przez KONAR SC faktur bez podpisu odbiorcy oraz kopii dokumentów rejestracyjnych swojej firmy (tj. wypis z ewidencji działalności gospodarczej lub KRS, potwierdzenie nadania NIP, REGON) są zobowiązani do regulowania płatności w formie pobrania przez kuriera lub płatności kartą kredytową.
- Klienci mogą ubiegać się po dwóch miesiącach od chwili rozpoczęcia współpracy o odroczone płatności z terminem płatności 7 dni .
- Odroczone płatności przysługują jedynie Klientom, którzy nie zalegają z płatnościami wobec KONAR SC. W przypadku opóźnienia płatności większej od 7 dni, Klient traci prawo do kredytu kupieckiego i może być obsługiwany przez KONAR SC wyłącznie w trybie płatności gotówką przy odbiorze przesyłki. Przywrócenie kredytu kupieckiego leży w gestii KONAR SC i nie następuje automatycznie po spłaceniu zaległych należności. Za termin płatności uznaje się dzień zaksięgowania płatności na koncie KONAR SC przez Bank.
- W szczególnych przypadkach KONAR SC może żądać od klienta przedpłaty przed zrealizowaniem zamówienia.
§9. Reklamacje
- Reklamacje dotyczące uszkodzeń przesyłek w transporcie muszą być zgłoszone w momencie odbioru towarów. Odbiorca zobowiązany jest sporządzić protokół reklamacyjny z udziałem firmy spedycyjnej i niezwłocznie powiadomić o tym pisemnie KONAR SC. Reklamacje niespełniające podanej procedury nie będą uwzględniane.
- Reklamacje dotyczące jakości usług lub produktów mogą być zgłaszane najpóźniej w terminie 14 dni od chwili ich odbioru. Należy przesyłać je w postaci pisemnego protokołu (wyłącznie Klienci detaliczni) lub formularza reklamacji zamieszczonego w serwisie www. - formularz reklamacji (Klienci zarejestrowani w systemie i-Conart). Termin 14 dni nie obowiązuje w przypadku reklamacji gwarantowanej trwałości produktu lub usługi. Koszt przesyłki w przypadku uznania reklamacji pokrywa KONAR SC.
- Reklamacje dotyczące jakości druku w przypadku, jeśli nie zostanie przesłane 100% reklamowanego nakładu, będą rozpatrywane negatywnie.
- W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania przez KONAR SC reklamowanego nakładu, reklamacja zostanie rozpatrzona a pracownik KONAR SC poinformuje klienta o sposobie jej rozwiązania.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia reklamacji Klient poniesie koszty dostarczenia oraz ponownego wysłania reklamowanego towaru.
§10. Odpowiedzialnośc odszkodowawcza
- KONAR SC wyłącza swoją odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zleceń. Oznacza to, iż Zamawiający nie będzie mógł dochodzić żadnych roszczeń odszkodowawczych z podanego tytułu. Zapis ten nie dotyczy konsumentów, to jest osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej.
§11. Właściwość Sądu
- Wszelkie spory dotyczące wykonania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd miejscowo właściwy dla KONAR SC.